EAF7SB
Electrolux Nöjdhetsgaranti
Prova hemma i 100 dagar - Helt nöjd eller pengarna tillbaka
En bra produkt kan göra skillnad i hemmet och vi på Electrolux vill att du som kund ska var nöjd med ditt val. Därför erbjuder vi dig vår nöjdhetsgaranti! Om du har köpt en produkt som omfattas av vår nöjdhetsgaranti kan du prova den hemma i lugn och ro inom 100 dagar - och om du inte är helt nöjd får du pengarna tillbaka. Här kan du se vilka produkter som omfattas av vår nöjdhetsgaranti.
Registrera din produkt nu
Produkter som omfattas av 100 dagars nöjdhetsgarantin
Air fryer
Brödrost
E7T1-6BP
Dammsugare med påse
EB81U1DB
EB81U1LDB
EB81U1WB
EB81A3UG
EB81H3SW
Kaffebryggare
E7CM1-4GB
E7CM1-4MTM
E7CM1-2GB
Köksassistent
E6KM1-8BPT
Skaftdammsugare
EP82UB25UG
EP82UB25SH
EP71UB14DB
EP71UB14AM
EP71AB14UG
EP71HB14SH
EP71U142OG
EP71B14WET
EP71AB14N4
Vattenkokare
E7GK1-8BP
E7K1-6BP
E7CK1-6BP
Så här fungerar vår 100 dagars nöjdhetsgaranti
Köp och registrera produkten
1. Köp och registrera din produkt på MyElectrolux inom 14 dagar från inköps- eller leveransdatum. Vänligen spara inköpskvitto och eventuellt leveranskvitto om produkten levererats vid ett senare tillfälle.
2. Skapa ett MyElectrolux-konto eller använd befintligt. Registrera din produkt genom att ange modellnummer. Fyll i de obligatoriska fälten och ange inköpsdatum.
3. Klicka på "Ta del av aktuella erbjudanden" för att gå vidare. Under "Mina erbjudanden" tar du del av erbjudandet genom att kryssa i rutan.
4. Fyll i dina kontaktuppgifter och ladda upp kvittot. Slutför registreringen genom att klicka på "Lös in erbjudande". Du kommer få en bekräftelse på mailen.
Prova produkten inom 100 dagar - helt nöjd eller pengarna tillbaka
1. Använd produkten i lugn och ro inom 100 dagar. Om du inte är nöjd behöver du kontakta vår kundservice inom 100 dagar från inköps- eller leveransdatum. Kontakta oss via e-post (electroluxservice@electrolux.se) eller telefon (0771-76 76 76) och hänvisa till vår 100 dagars nöjdhetsgaranti.
2. Kundservice kontrollerar att du registrerat produkten inom 14 dagar från inköps- eller leveransdatum samt ber dig att beskriva vad du inte är nöjd med. För produktreturen skickas fraktsedel per e-post.
3. Produkten skickas tillbaka till Electrolux i originalförpackning via PostNord (vanligt postpaket). Produkten ska vara hel, ren och du ska ha alla kvitton kvar.
4. Electrolux ersätter dig för produktens inköpspris med ett avdrag för en returkostnad frakt på upp till 150 kronor per produkt.
5. Pengarna betalas in på det kontonummer som du angett till kundservice inom 8 veckor från det att Electrolux mottagit den returnerade produkten.
Villkor för Electrolux 100 dagars nöjdhetsgaranti
Electrolux 100 dagars nöjdhetsgaranti ("Erbjudande") gäller endast vid köp och registrering av utvalda produkter ("Produkter"). Erbjudandet gäller i 100 dagar från inköpsdatumet, eller från leveransdatumet om produkten levereras vid ett senare tillfälle.
Erbjudandet gäller oavsett vilken av våra återförsäljare du köpt produkten hos, förutsatt att produkten är köpt och slutbetald i Sverige. Detta erbjudandet arrangeras av Electrolux HemProdukter AB (“Electrolux”). Erbjudandet gäller endast privatpersoner och inte näringsidkare. Electrolux förbehåller sig rätten att avbryta garantin. Garantin gäller endast köp som genomförts inom den period då garantin ges.
För att erbjudandet ska gälla behöver du köpa en utvald produkt och registrera produkten på MyElectrolux inom 14 dagar efter inköps- eller leveransdatum. För att sedan nyttja erbjudandet måste du ha returnerat produkten senast 100 dagar efter inköps- eller leveransdatum.
Erbjudandet gäller endast om produkten har använts på ett korrekt sätt och inte utsatts för onödig hårdhänt behandling. Den omfattar inte skador som orsakas av handhavande fel (ej tekniskt usprungligt fel), missbruk, modifieringar eller felaktig användning. Produkten måste vara hel, ren och fullt fungerande. Erbjudandet omfattar inte tillbehör. Produkten måste återlämnas i originalförpackning eller väl emballerad.
För att registrera din produkt behöver du först skapa ett MyElectrolux-konto eller använda ett befintligt, därefter behöver du både registrera produkten, fylla i de obligatoriska fälten och ange inköpsdatum. Klicka på "Ta del av aktuella erbjudanden" för att gå vidare. Under "Mina erbjudanden" kan du lösa in erbjudandet genom att kryssa i rutan under. Fyll i dina kontaktuppgifter och ladda upp kvittot. Slutför registreringen genom att klicka på "Lös in erbjudande". Du kommer få en bekräftelse på mailen.
För att returnera produkten behöver du först kontakta vår support. Därefter kommer du att få fraktsedel för retur per mejl. Emballera produkten väl i originalförpackningen, så att den inte skadas vid transport. Produkten skickas tillbaka till Electrolux i originalförpackning via PostNord (vanligt postpaket). Observera att fraktkostnaden för returen inte ingår i erbjudandet, och en returkostnad på upp till 150 kronor per produkt tillkommer. Produkten ska vara hel, ren och du ska ha alla kvitton kvar. Electrolux Hemprodukter AB (ej återförsäljaren eller butiken) ersätter endast produktens inköpskostnad (dock ej frakt, installation eller andra avgifter).
När vi mottagit din retur kommer återbetalningen att genomföras till ditt angivna bankkonto inom 8 veckor.
Din normala produktgaranti och dina rättigheter enligt Konsumentköplagen påverkas inte av att du utnyttjar erbjudandet. Om du vill återlämna en produkt i obruten förpackning inom ramen för butikens dagar för öppet köp så vänder du dig till din butik.