150 dagars nöjdhetsgaranti

150 dagars nöjdhetsgaranti

Helt nöjd eller pengarna tillbaka

Vi är stolta över våra produkter och övertygade om att du kommer bli nöjd med ditt köp. Vi låter alla som har köper och registrerar utvalda vitvaror prova dem hemma i 150 dagar - och om du inte är helt nöjd får du pengarna tillbaka. 150 dagars nöjdhetsgarantin gäller endast köp från en utvald återförsäljare. Här kan du se vilka produkter som omfattas av 150 dagars nöjdhetsgarantin.


Registrera din produkt nu

Produkter som omfattas av 150 dagars nöjdhetsgarantin

Diskmaskin

ESM48320UX
ESM48320UW
ESA47220UX
ESA47220UW
ESA17200UX
ESA17200UW
ESS42200SX
ESS42200SW
ESA12100SW

Fläkt

LFV619R
KFVB19K
LFV319K
LFV316K
LFV316W
EFF60560OX
EFF60560OW
LFT429X
LFT426X
LFP536X
LFP716X
LFP716W
LFP326FB
LFP326W
LFP325S
LFG719X
LFG716X
LFG516X
LFG425W

Förvaringslåda

LBS4Z

Fristående frys

LUS7MD28B
KRF7DK
LUS7ME28X
LUS7ME28W
EUT6NE28K
KRF6EXL
KRF6EWR
KRF6EWL
LYB1AE8W0
LRC8MD39B
KRR7DK
LRT7ME39X
LRT7ME39W
ERS3DE39K
KRR6EXR
KRR6EWL
KRR6EWR
LXB1SE11W0
LXB1AE13W0

Fristående kyl-frys

KRC720CK
LNT7MC36X
LNT7MC36W
LNC8MC32B
LNT6MD32K
KRC618DX
KRC618DW
KNT6ME33X
KNT6ME33WR
LNB1LE34XR
LNB1LE34WR
LTB1AE24W0

Glaskeramikhäll

HOC336F
HOC650F
HOC621

Inbyggd kaffemaskin

KBC85T
KBC85H
KECA7400W
EEC67310L
KEZA9410W
EEG68600W
EES67410L
KEGB8520W
KESC7320L
LSV48400L
KEQC7200L
KEAF7200L
EEG63400L
KEQC2200L

Inbyggd kombinerad tvättmaskin och torktumlare

EW8WB864T3
EW7WB764T4

Inbyggd mikrovågsugn

EM260B
KMFD264TEX
KMFD264TEW
LMS4253TMX
EM170B
KMFE172TEX
KMFE172TEW
KMFE171TEX
KMFE171TEW
LMS2173NB
LMS2173EMX
LMS2173EMW

Induktionshäll

EIS8648
HOB690PMF
EH80KB7CSC
EH60KB6CSC
EH80KB6BF
EH60KB6BF
HKI650NF
HOI630MF
HOI630MX
EH60KI2S
HOI336F

Induktionshäll med inbyggd fläkt

HHKF870S
EHH80KB7SC
HHKB870S
HHKB860S
EHH70KB6S

Integrerad frys

LUT6NE18C
KUN7NE18S
LUB3AE88S
LYB3AE82R
LRT9ZE18C
LRB3DE18C
KRD6DE18S1
LXB3AE82R
LFB2AE88S1
LRB3AE12S
LRB2AE88S

Integrerad kyl-frys

KNR7TE75S
KNT6ME19S1
KNP7MD18S
LNG7TE18S
LNT6NE18S
KNS5LE18S

Kombinerad tvättmaskin och torktumlare

EWI742LX6U
EWI721O84O

Kompaktugn

ECQK9B0T0
ECQK9B0B0
ECQK8B0K0
ECQK8B0B0
CKM806CV

Mikrovågsugn

EMZ725MMK
EMZ725MMW
EMZ421MMK

Spis

LKI561401X
LKI561400X
LKR54001NW
LKI561401W
LKI561400W
LKR500003W
LKS500003W
LKR54001NW 
LKI66440NX
LKR64001NW
LKR60004NW

Torktumlare

EDI843S95S
EDI621O85O

Tvättmaskin

EFI621O84O
EW6T5226C5

Ugn

EOK9S8T0
EOK9S8B0
EOK9P4B0
EOK8P4B0
EOK8P2B0
EOK8P2V0
EOK8P0X1
EOK8P0K0
EOK5B0X0
EOK5B0V0
EOK4B0X0
EOK4B0V0
EOK1B0K0
EOK1B0X0
EOK1B0W0

Vakuumförpackare

KBV4T

Värmelåda

LBD4Z
KBD4T

Vinkyl

EWUD040B8B
EWUS040B8B
EWUS018B7B

Upptäck mer från Electrolux

  • 100 dagars nöjdhetsgaranti
    100 dagars nöjdhetsgaranti

    Prova utvald köksapparat eller dammsugare hemma under 100 dagar, och om du inte är nöjd får du pengarna tillbaka.

  • Electrolux Nöjdhetsgaranti

    Vi vill att du ska vara nöjd med din produkt. Därför erbjuder vi dig vår nöjdhetsgaranti på utvalda produkter.

Återförsäljare

Vår 150 dagars nöjdhetsgaranti gäller utvalda vitvaror köpta från dessa utvalda återförsäljare:

Köksgruppen
Ballingslöv
Vedum
KVIK
HTH
Marbodal
Beijer
Optimera
Puustelli

Så här fungerar vår 150 dagars nöjdhetsgaranti

Köp och registrera produkten

1. Köp utvalda vitvaror från en utvald återförsäljare och registrera din produkt på MyElectrolux inom 150 dagar från inköps- eller leveransdatum. Vänligen spara inköpskvitto och eventuellt leveranskvitto om produkten levererats vid ett senare tillfälle.

2. Skapa ett MyElectrolux-konto eller använd befintligt. Registrera din produkt genom att ange modellnummer. Fyll i de obligatoriska fälten och ange inköpsdatum.

3. Klicka på "Ta del av aktuella erbjudanden" för att gå vidare. Under "Mina erbjudanden" tar du del av erbjudandet genom att kryssa i rutan.

4. Fyll i dina kontaktuppgifter och ladda upp kvittot. Slutför registreringen genom att klicka på "Lös in erbjudande". Du kommer få en bekräftelse på mailen.

 

Prova produkten inom 150 dagar - helt nöjd eller pengarna tillbaka

1. Använd produkten i lugn och ro inom 150 dagar. Om du inte är nöjd behöver du kontakta vår kundservice inom 150 dagar från inköps- eller leveransdatum. Kontakta oss via e-post (electroluxservice@electrolux.se) eller telefon (0771-76 76 76) och hänvisa till vår 150 dagars nöjdhetsgaranti.

2. Kundservice kontrollerar att du registrerat produkten inom 150 dagar från inköps- eller leveransdatum samt ber dig att beskriva vad du inte är nöjd med. Boka transport som hämtar produkten förutsatt att den är hel, ren och att du har alla kvitton kvar.

3. Upphämtning av produkt görs med en avgift på 500 kr* som dras av på det återbetalade beloppet, ni kommer behöva emballera produkten och på upphämtningsdagen kommer produkten behöva stå på tomtgränsen.

4. Pengarna betalas in på det kontonummer som du angett till kundservice inom 8 veckor.

 

*Om du inte har möjlighet att avinstallera och emballera produkten själv kan vår Electrolux-tekniker komma ut till dig och göra detta för en avgift på 1058 kr som dras av på det återbetalade beloppet, obs att emballage måste finnas på plats hos dig.

Villkor för Electrolux 150 dagars nöjdhetsgaranti

Electrolux 150 dagars nöjdhetsgaranti ("Erbjudande") gäller endast vid köp och registrering av utvalda vitvaror ("Produkter") från en utvald återförsäljare. Erbjudandet gäller i 150 dagar från inköpsdatumet, eller från leveransdatumet om produkten levereras vid ett senare tillfälle. 

Erbjudandet gäller utvalda vitvaror köpta endast från utvalda återförsäljare i Sverige:

Köksgruppen
Ballingslöv
Vedum
KVIK
HTH
Marbodal
Beijer
Optimera

Detta erbjudandet arrangeras av Electrolux HemProdukter AB (“Electrolux”). Erbjudandet gäller endast privatpersoner och inte näringsidkare. Electrolux förbehåller sig rätten att avbryta garantin. Garantin gäller endast köp som genomförts inom den period då garantin ges. Erbjudandet gäller inte vitvaror som medföljer nyproduktion av lägenhet eller hus.

För att erbjudandet ska gälla behöver du köpa en utvald produkt och registrera produkten på MyElectrolux inom 150 dagar efter inköps- eller leveransdatum. För att sedan nyttja erbjudandet måste du ha returnerat produkten senast 150 dagar efter inköps- eller leveransdatum.

Erbjudandet gäller endast om produkten har använts på ett korrekt sätt och inte utsatts för onödig hårdhänt behandling. Den omfattar inte skador som orsakas av handhavande fel (ej tekniskt usprungligt fel), missbruk, modifieringar eller felaktig användning. Produkten måste vara hel, ren och fullt fungerande. Erbjudandet omfattar inte tillbehör. Produkten måste återlämnas i originalförpackning eller väl emballerad.

För att registrera din produkt behöver du först skapa ett MyElectrolux-konto eller använda ett befintligt, därefter behöver du både registrera produkten, fylla i de obligatoriska fälten och ange inköpsdatum. Klicka på "Ta del av aktuella erbjudanden" för att gå vidare. Under "Mina erbjudanden" kan du lösa in erbjudandet genom att kryssa i rutan under. Fyll i dina kontaktuppgifter och ladda upp kvittot. Slutför registreringen genom att klicka på "Lös in erbjudande". Du kommer få en bekräftelse på mailen.

Returer och upphämtning

För att returnera produkten behöver du först kontakta vår support. Därefter bokas en transport för upphämtning. Upphämtning av produkt görs med en avgift på 500 kr* som dras av på det aterbetalade beloppet, ni kommer behöva emballera produkten och på upphämtningsdagen kommer produkten behöva stå på tomtgränsen. Emballera produkten väl i originalförpackningen, så att den inte skadas vid transport. Produkten ska vara hel, ren och du ska ha alla kvitton kvar. Electrolux Hemprodukter AB (ej återförsäljaren eller butiken) ersätter endast produktens inköpskostnad (dock ej frakt, installation eller andra avgifter). 

När vi mottagit din retur kommer återbetalningen att genomföras till ditt angivna bankkonto inom 8 veckor.

Din normala produktgaranti och dina rättigheter enligt Konsumentköplagen påverkas inte av att du utnyttjar erbjudandet. Om du vill återlämna en produkt i obruten förpackning inom ramen för butikens dagar för öppet köp så vänder du dig till din butik.

*Om du inte har möjlighet att avinstallera och emballera produkten själv kan vår Electrolux-tekniker komma ut till dig och göra detta för en avgift på 1058 kr som dras av på det återbetalade beloppet, obs att emballage måste finnas på plats hos dig.