Användningsvillkor för service
Reparationer utförs av Electrolux Hemprodukter AB och våra partners. För reparation som bokas av privatperson gäller reparation till fast pris 2 095 kr inkl. moms med RUT-avdrag, utan RUT 2 740 kr*. Inga extra kostnader tillkommer och du har ett års garanti på utförd reparation. Reparationen betalas efter besöket med betalkort (VISA/MasterCard), Swish, alternativt mot faktura. Vid faktura tillkommer en fakturaavgift.
En reparation där vi inte kan garantera att det kommer fungera, t. ex. om produktens allmänkondition är för dålig, debiteras endast undersökningsavgift 1 095 kr med RUT, 1 615 kr utan RUT.
För reparation som bokas av företag gäller inte fast pris. Beställaren ansvarar för att uppgifter till konsument samt referens är korrekt.
Om felet på produkten omfattas av garanti är besöket kostnadsfritt, vänligen ha ditt kvitto tillgängligt vid besöket. Om felet på produkten är orsakat av handhavandefel gäller inte tillverkargarantin.
Vi kommer att kontakta dig före besöket antingen direkt från Electrolux eller via en av våra partners. Vi behandlar dina uppgifter i enlighet med GDPR och du kan läsa mer om det här: https://www.electrolux.se/overlays/data-privacy-statement/
Bokade besök där teknikern inte kan genomföra arbetet pga ingen finns hemma/tillgång till produkten saknas kommer att debiteras 499 kr i bomkörningsavgift.
*Dessa produkter omfattas av reparation till fast pris: ugn, spis, häll, mikrovågsugn, köksfläkt, värmelådor, kylskåp, frys, kombinerad kyl/frys, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kombinerad tvätt/tork, torkskåp. OBS! Skönhetsfel eller sprickor på hällar och skönhetsfel på kyl-/frysdörrar omfattas inte av fast pris. Fast pris gäller då det är farbar väg, dvs öar med färjeförbindelse och liknande omfattas ej.