Tack för att du handlar hos Electrolux
Allt du behöver veta efter ditt köp
Vi är måna om att du ska bli helt nöjd med din nya produkt. På den här sidan har vi därför samlat information som är bra för dig att veta när du handlat en produkt hos oss. Allt för att du ska känna dig trygg efter ditt köp.
Här kan du läsa om hur man kontaktar support, registrerar en produkt eller skriver en recension. Våra köpvillkor finns längre ner på sidan, tillsammans med information om hur du går tillväga för att lämna tillbaka en produkt, självklart med fri retur. Om du är nyfiken på hur vi arbetar med miljöfrågor kan du även läsa om vår hållbarhetsplan Better Living Program.
-
Produktmanualer
Letar du efter instruktioner eller en manual till din nya produkt?
-
Reservdelar och tillbehör
Behöver du en reservdel eller ett tillbehör som passar produkten du köpt?
-
Frågor och svar
Har du några frågor efter ditt köp? Få svar som rör villkor för köp, leverans och retur.
Registrera din produkt
Vill du ta del av exklusiva erbjudanden i vår webbshop och samtidigt bli en del av vår kundklubb? Utmärkt, då ska du registrera din nya produkt. När du gör det får du översikt över alla dina registrerade produkter, vilket bland annat gör det enkelt att hitta rätt reservdelar.
Smart och smidig produktregisterring
Du får ta del av erbjudanden kopplade till produkten du köpt, samt mängder av medlemsförmåner.
- Boka reparatör online
- Ladda ner tillhörande dokument
- Undersök status på din garanti
- Få snabb hjälp av kundservice
- Köp reservdelar och tillbehör
Skriv en recension
Har du nyligen köpt en produkt från Electrolux? Då skulle vi uppskatta din feedback! Det här är ett centralt område för oss eftersom vi alltid strävar efter att bli bättre. Därför är din åsikt viktig och meningsfull. Du kan även hjälpa andra att göra ett bra val.
Har du möjlighet blir vi väldigt glada om du kan beskriva din upplevelse av produkten du köpt. På så sätt kan både vi och våra kunder ta del av ditt omdöme.
Kontakta oss
Produktmanualer och svar på vanliga frågor hittar du under vår Support-sektion på hemsidan.
Du kan chatta med oss direkt på hemsidan eller på Facebook, alternativt ringa kundservice på 0771–76 76 76. För dig som inte har möjlighet att kontakta kundservice under ordinarie öppettider går det givetvis bra att skicka ett mejl, eller ett direktmeddelande på Facebook, så återkommer vi så snart som möjligt.
Öppet köp i 30 dagar
Du som handlar i vår webbshop kan ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit produkten, förutsatt att den är oanvänd och i sin originalförpackning. Givetvis gäller även grundregeln om 14 dagars ångerrätt precis som vanligt. Läs mer om returer och ångerrätt här på hemsidan, eller i köpvillkoren som skickas till dig via e-post tillsammans med din orderbekräftelse.
För att returnera en produkt följer du dessa steg:
- Retur av vitvara – upphämtning av Electrolux
Vill du ha hjälp med din retur kontaktar du oss via mejl; info.webshop@electrolux.com, chatt eller telefon; 0771-76 76 76. Då hämtar vi din produkt och ansvarar för transport. - Retur av paket som skickats med posten
Vill du ha hjälp med din retur kontaktar du oss via mejl; info.webshop@electrolux.com, chatt eller telefon; 0771-76 76 76. Vi skapar därefter en returetikett som vi skickar till din mejl och du skriver ut – eller så kan du få den hemskickad direkt till dig.
Hållbarhet på Electrolux
På Electrolux präglas arbetet sedan länge av hållbarhetstänk. Nu har vi utformat en handlingsplan i vår strävan att skapa en mer hållbar livsstil i världen. Den här planen kallar vi för Better Living.
Syftet är för oss att bidra positivt till lösningar inom några verkligt stora miljöutmaningar. Det gör vi inom en rad olika områden – genom en mer ansvarsfull produktion, moderniserad teknik och tips för bättre klädvård, hemmiljöer och ätande. Läs gärna mer om vårt åtagande inom hållbarhet.