Robotdammsugare ansluter inte till Wifi

Senast uppdaterad 2022-02-17 15:11

Problem

  • Står Not Available i appen
  • Får inte kontakt 
  • Robotens Wifi kommer inte upp när den ska kopplas ihop med appen

Gäller för

  • Pure i9
  • Pure i9.2
  • Robotdammsugare

Lösning

Börja med att starta om roboten 

1.Ta ur roboten från laddaren. 

2.Tryck på Play/Pause i ca 8 sekunder så flödar powerbaren inåt eller så visas OFF i displayen (beroende på modell). 

3.När displayen slocknat sätter du den i laddaren så startar den om.
Prova att koppla upp igen. 


Om problemet kvarstår:

Har telefonen anslutit till samma nätverk som roboten är kopplad mot?

Ligger roboten upp och ned?

Har lösenordet blivit rätt?  

Kontrollera att du har tillräckligt bra Wifi-signal från din router

Om problemet kvarstår:               

Uppdatera roboten med sladd till senaste mjukvara. Använd nedan länk.

https://www.electrolux.se/wellbeing/discover/robot-vacuum-cleaner-purei9/software-update-with-usb-connection/

När roboten är uppdaterad prova att koppla upp den igen.


Reservdelar & tillbehör
Reservdelar & tillbehör

Beställ originalreservdelar och tillbehör till din produkt från Electrolux och få dem levererade med post snabbt och billigt.