Problem
- Kan inte ansluta min luftrenare till min routern (Technicolor)
- Cirka 5 minuter efter att ha lyckats koppla upp luftrenaren visas meddelandet " Kan inte ansluta ... se till att du har angett rätt Wi-Fi-lösenord ."
Gäller för
- Pure A9-serien Air Purifiers firmwareversion under 2.20
- AX9-serien Air Purifier-firmwareversion under 2.20
- Technicolor routrar
Lösning
- Anslut till en annan Wi-Fi-källa som har internetanslutning och som du har lösenordet till. Använd till exempel en smartphone med Wi-Fi-hotspot aktiverat
- Starta en ny onboarding-session och följ anvisningarna i appen
- Se till att du väljer den nya Wi-Fi-källan du vill ansluta till
- När luftrenaren är uppkopplad håll den ansluten i minst 15 minuter
- Kontrollera att firmware är uppdaterad. Informationen finns i Wellbeing-appen under "Produktinformation". Firmware version 2.20 och senare fungerar med alla routrar
- Koppla luftrenaren till ditt hemnätverk på nytt
Som ett alternativ kan du byta din routers säkerhetsprotokoll från WEP / WPA till WPA2 och kör onboardingen på nytt. För detaljerad instruktion, kontrollera din routerdokumentation
Orsak
- Gammal firmware till luftrenaren. Versionerna innan 2.20 har det här problemet tillsammans med Technicolor-routrar. När den är ansluten till molnet kommer luftrenaren automatiskt att uppdatera sin firmware