Hur kan jag returnera mitt köp?

Senast uppdaterad 2024-06-04 16:27

Problem

Hur kan jag returnera mitt köp?

Hur gör jag en retur?

Lösning

Produkten ska returneras inom 14 dagar efter mottagandet av leveransen.

Returer av småelsprodukter och tillbehör via PostNord: För att returnera din vara, fyll i formuläret via denna länk. Efter du har fyllt i formuläret kommer en QR-kod att skapas och skickas till ditt angivna mobilnummer eller mailadress. QR-koden ska visas upp på närmaste PostNord serviceställe, servicestället skriver ut returfraktsedeln.

Varan ska returneras i originalförpackning med tillhörande förpackning. Tänk på att det du ansvarar för returen av din produkt, skador till följd av dålig emballering återbetalas ej. Se till att du får ett kvitto på att du skickat försändelsen och behåll det som bevis. Om du har några frågor angående din retur kan du alltid kontakta Electrolux kundtjänst via chatt, telefon eller via mail.

Vitvaror: Kontakta Electrolux antingen via vår chatt på www.electrolux.se, telefon eller via mail så bokar vi en tid med er för upphämtning av produkten via vår transportör Bring

Återbetalning för returnerade produkter sker inom 14 dagar efter att returen mottagits, kontrollerats och godkänts av Electrolux returavdelning.

Återbetalning sker på samma betalsätt som beställningen gjordes.

Se nedan länkar för att läsa mer om dina returvillkor:

Electrolux

https://www.electrolux.se/overlays/shop-terms-and-conditions/

AEG

https://www.aeg.se/overlays/shop-terms-and-conditions/

Reservdelar & tillbehör
Reservdelar & tillbehör

Beställ originalreservdelar och tillbehör till din produkt från Electrolux och få dem levererade med post snabbt och billigt.