Om jag ångrar mitt köp, hur gör jag?

Senast uppdaterad 2024-05-14 13:29

Problem

Om jag ångrar mitt köp, hur gör jag?

Lösning

För att nyttja din ångerrätt så behöver du först kontakta oss/Electrolux angående din retur och detta måste ske inom 30 dagar från att du har mottagit din vara.

Har du under ångerrättsperioden godkänt och använt dig utav någon av tilläggstjänsterna som t.ex. bortforsling av din diskmaskin, så kommer tjänsten inte att omfattas av ångerrätten.

Viktigt att tänka på är att varan måste vara returnerad inom 30 dagar från och med det datum då anmälan gjordes samt att produkten oanvänd och i originalförpackning. Det är även du som konsument som ansvarar för transportsäkerheten av varan fram till att vi har tagit emot den.
Har du betalt din vara så kommer en återbetalning först ske efter att vi mottagit och godkänt din retur.

Retur av vitvara och upphämtning via Electrolux
Vill du ha hjälp med din retur så får du gärna boka detta via Electrolux. Vi tar då ansvar för transportrisken efter att vi hämtat din vara.

Retur av småelsprodukter och tillbehör via PostNord
Det är viktigt att du sparar ditt inlämningskvitto som ett underlag för retur och att förpacka varan på ett sätt så att du minimerar risken för transportskada. För att skapa en retur via PostNord följ denna länk


Se nedan länkar för att läsa mer om om dina returvillkor:

Electrolux
https://www.electrolux.se/overlays/shop-terms-and-conditions/

AEG
https://www.aeg.se/overlays/shop-terms-and-conditions/